sobota, 18 sierpnia 2012

Mega czekoladowe muffinki

Po ostatnim poście z cyklu SCHRUP SUCHARA DO BROWARA autorstwa Zająca, przyszedł czas, aby zadbać o wszystkie Ciasteczkowe Potwory, których jestem dumnym członkiem ( bez skojrzeń :P ). Jak zauważyliście, Zając będzie ojcem przekąsek słonych ( urwie mi kuper za tego ojca hehe ), a ja matką słodyczy - oczywiście od czasu do czasu zamienimy się rolami, aby było bardziej perwersyjnie. Czyli tak jak lubimy. Dziś podzielę się z Wami przepisem na mega czekoladowe muffinki. Podzieliłabym się i muffinką, niestety nic już nie zostało. Od razu powiem, że fajnie jest jak macie blachę do tego typu babeczek. Ja nie mam, więc improwizuję tylko z papilotkami ( czyli papierkami, w których pieką się babeczki ).


Skład ( na 12 - 14 muffinek ):


2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
2 jajka
4 łyżki kakao
tabliczka mlecznej czekolady

Przygotowanie:

Osobno mieszamy ze sobą suche składniki ( mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, kakao ) i mokre składniki ( mleko, jajka, olej - delikatnie bez zbędnego ubijania). Do suchych składników wlewamy mokre i mieszamy łyżką do połączenia składników. 12 - 14 papilotek wypełniamy masą do 2/3 wysokości przy pomocy dwóch łyżek. Do każdej z foremek wkładamy po kostce mlecznej czekolady. Muffinki pieczemy ok. 20 - 25 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C.

Choć może nie są bardzo urodziwe, to gwarantuję, że smakują wybornie. W dodatku powstają ze składników, które z reguły każdy ma w domu. Choć nie umniejszam wartości gotowych mieszanek np. DrOetker'a czy Delecty to jednak robiąc babeczki samemu, mam pewność, co w nich siedzi.

PS. Gdyby ktoś chciał ofiarować nam blachę do wypieku muffinek to byłybyśmy zobowiązane :D

Kaczka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...