czwartek, 31 stycznia 2013

Tagiatelle z kurczakiem i sosem szpinakowo - serowym

Przyznaję otwarcie, że jestem zwolenniczką cienkich makaronów. Gruba klucha to trochę nie moja bajka. Postanowiłam jednak ostatnio kupić tagiatelle bo wydawało mi się najlepszym rozwiązaniem do tego typu sosu. Hmmm.... było OK, jednak kolejnego dnia i tak skonsumowałam je z makaronem do spaghetti. Mój Misiek jednak nie marudził i zajadał się obiadkiem, aż miło było patrzeć. Śmiałam się z niego, że jak poje sobie szpinaku to zacznie wyglądać jak Popeye :D Nie było jednak tak źle :P


Skład:

1 pierś z kurczaka
1 opakowanie mrożonego szpinaku ( ja miałam brykiet )
1 paczka sera typu feta
1 duży kubełek śmietany 12 % lub 18 %
1 spora cebula
3-4 ząbki czosnku
sól, pieprz, cukier, odrobina przyprawy do kurczaka i opcjonalnie lubczyk
wasz ulubiony makaron - świderki, rurki, spaghetti lub właśnie wstążki, czyli z włoskiego tagiatelle
olej do smażenia i do makaronu ( aby się nie sklejał )

Przygotowanie:

Pierś kroimy w drobne kawałki, doprawiamy solą ( lub vegetą ) pieprzem i odrobiną przyprawy do kurczaka. Odstawiamy na chwilę aby przeszła smakiem.
Cebulę kroimy w drobną kostkę, szklimy na oleju i dodajemy pierś z kurczaka. Gdy będzie już dobrze podsmażona, dorzucamy zamrożony szpinak i dusimy razem ok. 10 - 15 minut. Następnie dodajemy drobno posiekaną fetę oraz śmietanę. Dusimy, aż składniki się połączą doprawiając do smaku solą, mielonym pieprzem, odrobiną cukru oraz lubczykiem. Przeciskamy również czosnek przez praskę i dusimy razem jeszcze ok. 5 minut, aby smaki dobrze się połączyły.
Ugotowany makaron układamy na talerzu i polewamy gotowym sosem.
Danie jest bardzo sycące, a sosu wychodzi porcja na co najmniej 5 osobową rodzinę :)

Kaczka

5 komentarzy:

  1. Mmmmm, skąd wiedziałaś, że to jedno z moich ulubionych dań? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie takiego przepisu szukałam, w tygodniu będę przyrządzać ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...