środa, 12 grudnia 2012

Szybki ryż z warzywami

Czasami nachodzi człowieka taki dzień, że sam nie wie co by zjadł. Niby mu się gotować nie chce, ale byle czego zjeść nie łaska. Mam tak szczególnie z dodatkami - zapychaczami do mięsa. Zwykłe gotowane ziemniaki jakoś tak ciężko mi wchodzą, nie każdą kaszę lubię, a ziemniaki w formie pieczonej jadam za często. Sam ryż jest za suchy, klusek mi się robić nie chce no jednym słowem mam problem jak z wyborem ciuchów :D
Gdy ostatnio był u mnie mój facet, stwierdziłam, że go dopieszczę i upiekę mu karkówkę. W sumie bardziej chodziło o wykorzystanie Winiarowego " Pomysł na... karkówkę z grilla ", który dostałam kiedyś z promocji paczkomatów. Rzadko korzystam z tego typu produktów i potem lądują przeterminowane w śmieciach dlatego zawzięłam się i mam zamiar wykorzystać wszystkie. Zaczęłam od karkówki, która nota bene wyszła bardzo smaczna, jednak nie uwzględniam jej w przepisie bo byłoby to co najmniej niepoważne.
Nie miałam jednak pomysłu co do tej karkówki, tzn. pomysły miałam, ale albo mi się nie chciało, albo stwierdzałam, że za często powtarzam repertuar. Stwierdziłam, że na szybko mogę wyczarować ryż z warzywami. O dziwo zgrał się z karkówką rewelacyjnie, a Misiek pożarł wielki kopiec z uśmiechem na twarzy. W takich chwilach twierdzenie, że droga do serca mężczyzny prowadzi przez żołądek wydaje mi się być najświętszą prawdą. Szczególnie, gdy do tego żołądka ma wpaść karkówka...

Skład:

2 - 3 woreczki ryżu ( przyrządzam więcej, aby zostało coś na kolejny dzień )
ok. 1/2 opakowania dowolnej mrożonki warzyw - ja wybrałam taką z fasolką, marchewką, groszkiem, brukselką, brokułem itp., ale warzywa można przygotować również samemu np. z papryką
1 cukinia
1 duża cebula
2-3 ząbki czosnku
2-3 łyżeczki kurkumy
odrobina przyprawy uniwersalnej lub soli, pieprz
olej lub masło do smażenia

Przygotowanie:

Ryż gotujemy w osolonym wrzątku przez połowę czasu zalecanego przez producenta.
Na rozgrzanym tłuszczu szklimy cebulę, dodajemy warzywa i dusimy pod przykryciem aż będą prawie miękkie. Następnie dodajemy ryż, kurkumę, przeciśnięty przez praskę czosnek i doprawiamy niewielką ilością soli i pieprzu. Jeśli zajdzie taka potrzeba to podlewamy wszystko ok. 1/4 szklanki wody i dusimy pod przykryciem jeszcze kilka minut, aż ryż i warzywa będą odpowiedni miękkie.
Danie jest całkiem smaczne również solo jednak ja lubię je szczególnie jako dodatek do smażonych mięs, które nie dają sosu do polania zapychacza. W tym wypadku ryż jest smaczny i wilgotny, a warzywa robią za surówkę :)

Kaczka

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...